Dessa vidriga krigsfilmer

Har precis kollat på Tristan och Isolde, i en Svenska B- uppgift,
och fy vad jag hatar den filmen. Den är endast skapad för att
visa männens styrka. Hästarna ska vi inte ens tala om,
de blir ihjälhuggna på alla möjliga sätt och ridna på
ett brutalt sätt! Och kvinnorna, stackars satar, ingen egen vilja,
de spelas bort som ett pris, byts ut och dödas. Tas som slavar.
Nej, usch, jag är för jämnställdhet, feminist var ordet!
Kvinnor klarar av precis samma sak som män,
ingen tvekan om saken. Jag själv har sommarjobb på
ett mansdominerat jobb, och har fått höra mycket skit,
men jag klarade av jobbet bättre än killen som jobbade samma veckor.
Är det verkligen så konstigt? Nej precis.

Rebell
Nu ska vi upp till snygghästen, lite lätt ridning står på schemat.


/Sofie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: