Duktig.

Jobbat tio timmar, bakat kladdkaka, gjort färdigt hos Bengan. Nu är det fredag & imorgon är det helg.

Helgen ska fyllas av lite mer jobb, kladdkakas ätande och ponnygos - sounds good to me. Imorgon ska Bengan tömköras ut en liten runda och på söndag ska han longeras med inspänningar igen med fokus på galoppen.

Vi ska fasiken sätta galoppen, vi ska vi ska vi ska. Fast han gör det ju men det är så himla mycket finslipning kvar innan jag är nöjd.

Nästa vecka ska vi någon dag jobba med byten över bom, stärkande och bra.

Visste du att galopp är den gångart som aktiverar flest muskler?

På måndag ska jag ner till frugan & lasta in Panks + Bonnis för att hoppträna lite på egen hand. Ska bli minst sagt spännande. På kvällen brassar jag tillbaka i min röda fara för att lasta in Bengan i transporten tillsammans med Acke för att löshoppas för en tränare vid namn Pia som är utbildad unghäst utbildare. Ska bli galet kul!

Sen på lördag morgon åker jag till Stockholm med mor, far & bror för att se 'Spamalot' som är en svensk verision av 'Monty Pyton' med Johan Glans och några andra. Orkar inte kolla ;) Så då kommer Bengan få stå tyvärr men veckan efter är det nya tag igen!

Tror inte jag kan kombinera text med bild mer random faktiskt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: