Finaste hästen!

Det blev ingen promenad, det regnade stup i kvarten,
hann ta lite bilder faktiskt, men men, det blev något helt
nytt, som jag aldrig trodde skulle fungera på Rebell!
Nämligen tömkörning!
Alla som vet lite mer om Rebell vet att han är otroligt spörädd
och första gången han såg en rockard bakom en häst så flippa
han ur (detta har vi dock arbetat bort), så mycket talar ju för att
han blivit ordentligen slagen på travbanan! Han var aldrig någon bra
travhäst så det skulle vara ganska sannolikt. Tyvärr!
Men iaf, jag tänkte att jag tömkör väl på volt iaf, då känner han
ju inte tömmarna på rumpan liksom.
Och han gick så jäkla fint, sjukt bra kom jag åt honom, jag var
i chock helt klart! Alla gångarterna gick att reglera, formen kunde
jag höja och sänka osv osv. Detta går givetvis inte i longering.
Men efter att ha tömkört på volt i båda varven så bestämde jag mig
för att testa fyrkanten också, med tömmar på rumpan. Jag höll
mig på bra avstånd ifallatt, man vet ju aldrig. Men han reagerade inte,
han lyssnade så himla fint, han kunde tillochmed skänkelvikning
i skritt! Testade lite ökad trav, då blev han först lite stressad men
det släppte direkt när jag förklarade en extra gång vad jag ville,
och han bara flöt fram!
Herregud, jag är så imponerad av den här hästen, det är så himla
underbart att ha tömkörningen att komplentera ridningen med!
Dålig mobilbild, men bevis :D
rebell

Bild från idag!
Rebell

Ikväll skulle jag varit ensam hemma, men blev medbjuden
på en åktur (i en asgrym volvo, btw liksom xD), så har åkt runt
en massa, kollat på film hemma hos en klasskompis och så vidare.
Riktigt trevligt!

Nu ska jag dock sova, trött var ordet


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: