Hoppträning m. Panks.

Ja igår så åkte vi ju till Åkerbo, jag + frugan med två duktiga pollar.

De gick på klockrent på transporten både dit & hem, imponerande!

Hoppning upplägg:
Vi hade 8 hinder i en bana med långsida med ett räcke + en parallell oxer, sedan snett igenom med ett räcke och vidare snett igenom på ett litet kryss och sedan en studs beståendes av två låga & ett på typ 65 cm sedan ett galopp språng och en parallell oxer.

Vad gick bra?

Jag fick upp ett hyffsat tempo, upplevde det som att jag var hyffsat med på noterna och följsam över hindrena.
Är väldigt nöjd med tanke på att jag inte hoppat bana på ett år om inte mer.

Vad gick mindre bra?

Jag har svårt att se när jag behöver hjälpa honom, reglera avstånd, trycka av etc för att vi ska komma rätt. En meter innan hindret överlåter jag alltså allt teknik till Kakan. När vi hoppade studs serien åt andra hållet (började med parallell oxern dvs) så var jag tvungen att hjälpa honom och det vart svårt.

Tyvärr blev det ingen film.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: