How I do.

Till vänster osminkad. Börjar alltid med att rengöra ansiktet och smörja in det.
Till höger. Lägger primer inom ringarna, är väldigt röd i ansiktet och då täcker inte foundationen.


(klickbar)
Primern utsuddad i kanterna och foundation + puder lagt. Över partierna som primer är lagt 'trycker' jag in puder för att det ska sitta hela dagen.



Borstar ögonbrynen i den formen jag vill ha och målar sedan med pensel. Fyller inte i med penna för vill inte ha de skarpa kanterna som lätt blir då. Lägger även en lätt ögonskugga i brons 2 olika nyanser - en mörkare i ytterkant och en ljusare innerkant och suddar ihop. Den märka lägger jag även på benet ovanför ögonlocket.


Böjer ögonfransarna och lägger på ett lätt lager mascara.
Tips: Böj ögonfransarna i flera etapper för bättre effekt. Hårföna tången en kort stund så den blir lite varm så håller det sig bättre.

FÄRDIGT.

Följande prylar och produkter använde jag.



Till vänster: Ansiktskräm, jag är väldigt torr för allt damm i lagården så använder en nattkräm.
Sedan en ansiktsrengöring för att inte smörja in smutsen som blir under natten ;)

Till höger: Mascara, primer, foundation, puder och ögonbrynsskugga eller vad man ska kalla det.



Från vänster: Penslarna jag använder - Puderborste, ögonbrynskamm, ögonbrynspensel, en bred pensel till ögonskuggorna, en smalare till suddningen och slutligen ögonfransböjaren.
På höger bild: Min ögonskugge palett.

 

AAWESOME!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: