IT'S THURSDAY BABY!

och jag är trött, seriöst nästan döende känns det som. Lite segt men har tre dagar att vila upp mig och det känns hur bra som helst!

Imorgon ska jag upp vid halv 10 för att sedan vid 10 vara i stallet, då ska de värmelysa Mökkur så ska vara med. Efter det ska Bengan gå ett svettigt dressyrpass. Inte i paddocken dock utan i en av hagarna.

Varför inte paddocken?
Det är alldeles för djupt och tugnt underlag för Bengan, är rädd för att det gör mer skada än nytta att harva runt där. Förslitningar, överbelastade senor och att han trampar igenom för mycket i kotorna etc. Jag känner själv i mina hälsenor att de är trötta efter senaste passet där och då var det Bengan som rörde på sig mest.

Han orkar desutomde inte trava där inne och ännu mindre galoppera så vi får inte ut särskilt mycket av det. Ska prata med stallägaren om vilka åkrar runt stallet som är beten till kossorna för Öland är ju -tackagud- väldigt platt så man kan vara nästan var som helst.

Så svettigt dressyrpass står på schemat, ska arbeta igenom bogarna och mjuka upp han i sidorna riktigt ordenkligt. Jobba på halterna och sen måste vi jobba bort det här att man i halten tror att arbetet är pausat. Måste med andra ord hålla kvar stödet, driva in han i halterna och behålla formen. har en känsla av att det är någon mer än Bengan som kommer bli svettig ;)

Funderar på att skritta han en runda sen på kvällen med, bara en kortis efter som att han varken idag eller imorgon kommer ha korgen på sig. Vill inte ha en fet ponny :'(

Underbara pengan <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: