Känslan när...

...Rebell kliver av sig en baksko, i stallgången, samtidigt som jag står och borstar.
Ja, ni läste rätt, han gjorde det, helt otroligt, hästjäkel,
men han får skylle sig själv, nu får han stå inne hela dagen ist (nästan),
annars fläker han sönder hoven.. Han fick springa av sig lite på ridbanan,
sen fick han stå och sola en stund där med. Tommy kommer och slår på skon
igen vid kl 5, får rida sen efter det..
Ja säger då det, vilken dag, har varit i stallet från halv elva till tre,
hjälpt till och löshoppat Grips och Henke, kollat när Lisa ridit,
borstat Rebell, smörjt lite träns, mockat, fixat foder osv osv,
så åkte hem för lite lunch. Känner mig lite otaggad just nu,
det var liksom inte kul i stallet, det var sjukligt mycket folk där idag
och jag trivs inte då. Men det blir väl bättre sen, träffa Pernilla en stund med,
hon följer väl med Tommy och det.

Hörs senare,
//Sofie


Postat av: IDA

Schabraket och lindorna är i från lamicell :)



nej, hon lever än, de är bilden du kommenterade som är min fd. travhäst ;)

2012-04-08 @ 16:31:36
URL: http://idrus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: