Nu är Bengtsing flyttad.

Haha du milde. Visst att jag kör traktor med vagn flera gånger i veckan, backar och har mig men pappas bil + hästsläpa är ytterst spännande. Ekipaget är ju så kort :o Men jag lyckades vända vid stallet på första försöket.

Packade in alla prylar, mockade och slutligen tog jag in ponnyskrutten. Då kom stallägarens lilla dotter med två kompisar varav den ena har häst i stallet och älskar Bengan. Åh de var så söta, det knöt sig lite i hjärtat när de snabbt roffade åt sig varsina borstar för att få mysa lite med honom innan han skulle åka. Och det skulle fotograferas och päls skulle samlas och herre min gud! Haha, Bengan bara stod och njöt han är verkligen min charmknutte.

Sen skulle vi lasta, nej nej sa Bengan. Skramlade med hinken, ja ja! Och in gick han. Lastade han själv, super duktig var han trots att han bara åkt 2 gånger innan :) Älskade nutten. Körde överdrivet försiktigt dels för att vi inte hade någon mellan vägg i eller bom så han stod bara i ett elastiskt snöre.

När vi kom fram hade han vänt sig om så misstänker att herren helst åker bak-o-fram för alla gånger har han vänt sig om så nästa gång ska jag ställa honom bak och fram från början :)

Släppte ut han i hagen med Mökkur och de hade en lång konservation. De stod och tjöt, pep och skrek ;) Men Mökkur var snäll, lika barn leka bäst så att säga så de busade en hel del när jag åkte hem. Ursh är så orolig för honom, imorgon ska han släppas ihop med de andra och den stora hagledaren visade markant över staketet att Bengan skulle ätas med hull & hår. Vill inte ha en skadad ponny :o


Finaste underbaraste du




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: