Pollen riden och plutten tömkörd.

Har ridit Panks både igår & idag. Han var ett ultra mongo, sjukt kul! Jag & frugan hade nostalgi på ponnytiden när jag hade Jollan & hon Panks på skolan. När vi var ute på flera timmar långa rundor barbacka med långa galoppturer där vi tävlade som om ingen morgondag fanns.

Jag blev igår trött på att ligga bakom Bonnis & frugan, fick massa grus i ansiktet så jag släppte ponnyfjanten. Haha det var galet. I slutet av grusvägen kom en 90 graders sväng och jag visste inte om det. Paniken när jag inser att den närmar sig fort, jäkligt fort var en riktig adrenalin chock. Såg stenmuren rakt fram & tänkte bara "Jaha, jag ser ingen annan utväg". Stanna fanns liksom inte på kartan & frugan tänkte samma sak. Men vi fick stopp på dom ;)

Idag var vi nere vid havet & red, galopperade o hoppade buskar. Lite lagom oseriös måste man vara ibland, det är typ som en stor dos motivation matas in i munnen.

Brukar Du 'busrida' ibland?

Dagens pass med Bengan.
Gick igenom det mesta lite lätt, har börjat lägga lite mer vikt på raktriktningen igen då han är brutalt vinglig. Men efter som att han vart lite låst i bogarna har mycket av arbetet hamnat där men nu tar vi upp det seriöst igen. Jobbade även med galoppfattningarna. Typ 5 galoppsprång - avbrott - ett halvt varv i trav & sen ny fattning.

Duktig Bengan.
Var snabb på fattningarna i galoppen, slappnade av & arbetade rätt så fort han var fram'riden' vilket känns som att det är ett resultat av att han går regelbundet igen o trivs i nya stallet.

Fy Bengan.
Sköt ut ytterbogen till en början & genade på volterna. Hade svårt att få tag i honom men det tar vi tag i imorgon!

Övrigt.
Bytte till det raka med fasta ringar för att variera lite i munnen på honom & han trivdes väll inte riktigt till en början då han envisades med att försöka dra tömmarna ur handen på mig. Ska prova imorgon igen sen ska jag prova med det tredelade. Vill hitta ett bett han trivs med som jag kan variera med, en önskedröm vore ett nova med fasta ringar men tror inte det finns :(

Februari 2012

 

April 2012


Postat av: ISABELLA

SV; förstördes det? hur mycket hade du i egentligen? ;) höhö. något du kan prova är ju ricinoljan! lite laxeringsmedel i håret gör susen vettu ;D apoteket, 40 kr, som hittat! ;)



det är bra med mig tack, dessvärre sitter jag fortfarande fast i vimmerby.. men snart så! själv då? :)

2012-04-12 @ 20:47:45
URL: http://annaisabellaa.blogg.se/
Postat av: Lamia - Hästblogg

Men jisses så söt han är! :)

2012-04-13 @ 18:27:48
URL: http://lamiamichelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: