Så jädra förbannad.

Skulle baka muffins idag, kladdmuffins närmare bestämt och det är ju plätt lätt. Men kladdmuffins sjunker ofta ner i mitten och det ville jag fylla med något.
Efter som att jag tröttnat på philadelphia baserad frosting så tänkte jag prova något annat. Fann då marängfrosting som lät hur gott som helst.

Jag är en stolt ägare till en stavmixer.
Stavmixrar är inte gjorda för att vispa maränger med.

Jag har nu alltså marängsmet i PRECIS hela köket utom i bunken. Skam den som ger sig tänkte jag och vispade ett tag till, bytte blad på mixern och till en större bunke.

Icke.
Jag gav upp efter att jag välte smeten och fick den kladdiga skiten på brallorna. Bra dag.

Nu ska jag gå och sova efter att ha tröstätit 4 kladdmuffins. Jädra skit.


Postat av: Emelie

Hej!

Fin blogg du har. Har du lust att göra ett bloglovin byte?

Kram<3

2012-04-09 @ 11:20:19
URL: http://jedressage.blogg.se/
Postat av: Kattis

Med en vanlig handvisp, hade det där aldrig hänt ;)

Fast det hade tagit lång tid att vispa istället..

2012-04-09 @ 17:02:57
URL: http://Mazuqvikana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: