Underbara pälsboll numera nakenråtta.

Idag åkte jag upp, glad i hågen. Nu ska Bengan fixas! Han fäller något så fruktansvärt nu, kan inte minnas när jag senast var med om nått liknande.

Jag borstade, rykte, drog, skrapade med hand, ryktsten och hundborste.
Satan vad bra det blev.

Sen blev det lite longering med inspänning. Igår var han lite loj i lobgeringen vilket är väldigt ovanligt.
Så var inte fallet idag, han var som skjuten ur en kanon. Skritta? Nä skulle inte tro det. När jag ville att han skulle skritta blev det den långsammaste traven han kunde åstadkomma istället ;) tokig!

Hade det raka metall bettet, han gillar det inte. Så blir till att byta tillbaka till novat och sätta bettgummi på det. Sen i och med fällningen blir han så sjukt känslig för skav så måste in handla en fårskins tunnel. Den runda magen gör ju att gjorden gärna glider fram 1-2 cm :(

Puss



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: