Dagens Bengtsson.

God morgon! Eller god middag är det mer för mig som vart uppe sedan tre imorse, jobbet och kossorna kallade ;)

Har redan vart i stallet och mockat samt tömkört. Idag så valde jag att tömköra utan gjord för att han skulle få chansen att arbeta utan den. Ungefär som att rida barbacka ibland.

Släpade fram två bommar efter som jag tagit tag i hans ''fjanterier'' när han ser bommar. Men han kollade inte änns på dom, skum grabb ;) Igår var de nämligen livsfarliga! Jobbade lite med böjda spår samt att han skulle ställa igenom och böja sig i hela kroppen.

Det var typ en kvarts arbete att få loss han i bogarna, grabben skjuter ut ytter bog och blir som en pinne. Började i skritten och hade en pekpinne på inner sidan som jag duttade över magen och beroende på vad som behövdes använde jag den även på ytter sida. Fick igenom honom hyffsat i skritten men i traven blev han bara stressad.

Arbetade även lite med halterna och att han inte ska gå upp ur formen. Så mycket halter och samlade blev det men till slut lyckades jag bibehålla formen enda in i halten och ur den!

Ibland är det svårt, som med bogarna. Vet precis hur jag ska göra uppsuttet men från marken så hamnar allt i ett annat perspektiv. Och jag får klura mycket på hur jag ska handskas med problemet.

Jag längtar super mycket till 2-3 juni då vi ska åka iväg till Emmaboda och vara med i clinicen för Anders Eriksson :D Ska bli så kul!

finis <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: