Dagens Bengtsson.

Inatt drömde jag att Sessan (min katt) var instängd i kylskåpet.

Goddagens goddagens! Har vart i stallet sedan tio och mockat & fixat samt tömkört Bengan.
Idag blev det i grimma på allvaret. Väl där fann jag en liten plockepinn terrängbana som vi brallade oss igenom, jag hoppas innerligt att ingen såg oss för Bengan var mer fokuserade på att:

1. Hitta hem
2. Bralla
3. Stressa

Kombinationen av de tre måste sätt väldigt underhållande ut när bihanget (jag) fokuserade på att:

1. Inte gå hem
2. Inte bli träffad av nått nedrans bakben
3. Inte springa in i buskarna eller fastna i taggbuskar

Som ni märker var vi ganska oseriösa idag och jag hade inte sådär överdrivet mycket att säga till om. Men trots det är jag nöjd, trots att han var ett litet damp monster som ena sekunden skulle flyga över hinderna och i nästa svänga tvärt mot utgången i Bengans special gångart med enbart två ben i marken. I och med att jag desutom hade grimma på och vi har vart lite slarviga med den träningen så kopplade inte allt super fort.

I och för sig så fungerade bromsen hyffsat, när jag satte hälarna i marken och stod still (då stannade han ganska fort). Detta gjorde jag dock bara en gång när han tänkte sticka med mig ;) Haha shisses vilket krutpaket jag hade men hoppa det gjorde han!

I slutet av passet krumilurade vi oss över alla små branta mini kullar vi har där, upp och ner fram och tillbaka. Mellan vissa av kullarna är det ganska trångt så där hoppade han över. Liten bergsget tror jag minsann ;) Och när han väl slutade dra mot utgången gick det riktigt bra, där imellan var jag ganska tvek till att han överhuvudtaget fokuserade på vart han satte benen. Vid ett tillfälle gjorde han ett otroligt stiligt sne hopp (precis när han ska hoppa av mellan kullarna inser han att ingången ligger till höger så han hoppar jämfota åt höger. Stiligt stiligt)

Och när han hade tråkigt så hittade han nån random grästuva att gnaga lite på alternativt en buske.

Dagens oseriösa pass avklarat!



(jag hade råkat putta svanskappan sne med tömmen)

Förövrigt mötte jag en gubbe med rullator när jag åkte till stallet som gjorde min dag.
När jag kör om honom avfyrar han ett kalas smile och sträcker upp handen i ett peace tecken.
Så sjukt go!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: