Det är aldrig okej att ta skit.

Oavsett om det är i skolan, hemma, på jobbet. Ingenstans ska man behöva bli trampad på, det är lite som när en tjej blir våltagen eller sexuellt ofredad "Ja men hon hade kort kjol" man ska kunna gå naken utan att någon gör något. (Det där har faktiskt hänt, i domstol)

Man ska inte behöva ryta ifrån till höger och vänster för att folk trampar på en. Man ska heller inte ta varje chans som ges till att köra över folk heller, men tyvärr finns den typer av människor över allt. Dock hoppas jag att de inte kör över någon med flit.

Jag lever lite efter "Vill jag dig någonting säger jag det till Dig eller så håller jag truten", jag skulle uppskatta om andra också levde efter det. Så mycket trevligare det hade blivit då? Tjejer är ju i största allmänhet kända för att baktala allt och alla.

Och vet Du vad?
Det man säger bakom någons rygg brukar märkligt nog alltid komma framför rygg till slut, blir inte lika kul då.

Jag står i en korsning i mitt liv, min "baktalar bägare" för hur mycket skit man kan orka ta emot börjar rinna över. Jag brukar i normala fall kunna ryta ifrån men detta fall är aningen med komplex, det är betydligt äldre människor inblandade och nej jag orkar inte.

Tänk att jag just sa det där, som kunde bli rosenrasande för att någon änns yppade ordet tågräls i mina yngre dagar. Jag vet inte vilken väg jag ska ta men oavsett vad jag väljer krävs det en stor dos mod.


Spinner vidare på dagens tema, läs och begrunda de kloka orden!

Ibland vill man vara liten igen.


Postat av: Julia - tävling i bloggen, samarbete med CF hästshop!

Så sant!



Sv: tack, vad kul att höra!

2012-02-28 @ 14:53:49
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: