Vem är jag?

Jag heter Anna är 20 år och galen.
Med en vilja av stål, envis som synden och humor lägre än Glocalnet så finner man den dressyr tokiga tjejen som sedan åtta års ålder vigt sitt liv åt hästar.
Dressyren är något som både jag och Sofie har gemensamt. Jag är tokig i dressyr och finner det intressant hur alla hästar kan vara så otroligt olika - lika väl som att ingen ryttare är den andra lik. Enda sedan mitt hästliv startade har jag alltid varit mer intresserad av ridning i en mer kontrollerad form. Det där med att flänga runt hit och dit har så klart varit spännande också men i slutändan har jag alltid föredragit ett svettigt dressyrpass.

År 2008 fick jag min första ponny efter totalt åtta år på ridskolan Stall Ninni Svensson och Aledal. Jolanda hette hon och var ett piggt arab/welsh sto från Holland med en tidigare karriär som hopphäst upp till MSV i ryggen. Damen var sedan ett par år tillbaka triangemärkt men skadan var utläkt. Jollan satte min grund för att hästar kan faktiskt ha dåliga dagar och det är bara att kämpa igenom det, aldrig tappa orken för det blir bättre.


Jolanda sommaren 2009.

Innan Jollan hade jag ridit i ett uthyrnings stall i ett par år, slitit röven av mig om jag ska vara ärlig. Men många olika typer av hästar fick jag sätta min beniga rumpa på och det gav mig ofantligt mycket.

Som ryttare gillar jag pigga och känsliga hästar - är dom inte det kan jag säga redan innan passet att det inte kommer gå bra.

År 2008 började jag Gamleby Gymnasiet, med naturvetenskap jordbruk i ryggen gick jag ut med en ny livs idé än den jag gick in med. Att gå på en internat skola hade varit det absolut roligaste jag hittils gjort i mitt liv med en ny livkamrat i fickan som ni många gånger kommer stöta på här i bloggen nämligen Li "Fru" .
Under dessa tre åren hann jag även med att finna och förlora en stor kärlek, rida in en häst som jag sedan visade på tre års testet år 2011, lämna ifrån mig Jollan och ta farväl då hon endast fyra månader senare togs bort och leva livets glada dagar.



Jag och Mellie vintern/våren 2011 Jag och Li under en av alla våra vinkvällar

Efter gymnasiet fick jag jobb som djurskötare på en gård med 400 mjölkande kor och där sitter jag idag i ett hus med fyra rum och kök. Eget stall på gården, en shetlandsponny samt de två missarna Sussi och Sessan.

Här på bloggen kommer du få följa mitt otroligt intressanta liv tillsammans med min shetlandsponny Bengtsson och vad jag tycker & tänker. För full av åsikter, det är jag!

Om du har några frågor tveka in att fråga :)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: