Du är lite bögig.

"[...] Men samtidigt är det på många punkter ojämställt på samma sätt men på andra punkter för män."
 
Angående kvinnolivet jag skrev om igår, uppstod en jämställdhets diskussion på min facebook till det inlägget.
Jag vill bara förtydliga att jag inte tvivlar en sekund på att det inte finns orättvisor för män med men jag är brud och jag utav den anledningen inte särskilt medveten. Berätta gärna för mig!
 
En annan grej som slog mig angående att inte få vara den man är var det här med 'bögigt'.
Ett underbart ord, inte sant? Ja, tyvärr är det negativt tonat i många pojkar och mäns munnar. Man avstår från att göra, ha på sig eller agera på ett visst sätt för att det kan tas som bögigt.
 
När mina grabbar säger att de inte kan göra något på grund av det brukar jag alltid svara att det sitter väll knappast i sitt agerande utan i vad man vill ha i sängen och är du så osäker på din sexuella läggning kanske du ska öppna ditt sinne lite.
 
Min lillebror ville i yngre ålder (nu snackar vi om en 12-13 år ung plutt alltså) inte ha på sig rosa och lila tees för att det kunde tas som bögigt. Han hade alltså redan då snappat upp att man inte får ha på sig vad som helst om man vill bli accepterad. Det har dock släppt idag, gladast över det är nog jag som försökt klä han i lila sedan länge tillbaka.
 
Varför är man som kille fruktansvärt rädd för att bli tagen för att vara homosexuell?
 
Och till er som tycker homosexualitet är läbbigt, läs här.
 

Postat av: På Jobbet...

Du kan ju ta en titt
http://inteutanminasoner.wordpress.com/2010/07/12/konsdiskriminerande-lagar-i-sverige/

Så kan du få se hur jämställt det egentligen är.

2012-07-02 @ 13:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: