Mökkur igår.

Vi har haft tre intensiva dagar med herr Mökkur. I söndags så skrittade vi ut en runda tillsammans med Bengan och då var han rätt spänd men slappnade av stundvis och var riktigt fin.
 
I måndags kom jag inte upp på honom först, han har vart lite knepig vid uppsittningen då han vänt ut rumpan när jag ställt honom vid pallen men har flyttat honom från pallen med pinne tills han tröttnat och sen stått still. Men det gick inte alls, kom upp en gång och precis när jag skulle landa i sadeln tog han två steg fram och jag hamnade på rumpan. Efter det hoppade jag upp från marken, började om lite från början med klappa sadel - dra i stigbyglarna - hoppa bredvid honom etc för att se om problemet sitter här. Kom upp fint i sadeln alla de 5 gångerna jag gjorde på detta vis. Första gångerna var han spänd, stack iväg en bit men lugnade ner sig de sista gångerna jag satt upp var han lugn och fin.
 
Igår satt jag upp två gånger i paddocken och gjorde hela ramsan med dra i stigbygeln etc. innan jag hoppade upp. Har infört det som rutin så att han ska vänja sig vid att allt inte är lugnt och fint alltid. Han skötte sig super bra så vi skrittade ner till havet med Bengan i släptåg. Visst han blir övertänd och exploderar ibland men igår var han väldigt fort tillbaka till lugn. Arbetade han nere vid havet, mycket med rak-riktningen och att han skulle söka sig lång och låg då herren gärna krullar ihop sig och bara fular sig. Är så svårt att få kontakt med honom då, men ska prova att rida honom på ett nova och se om han vågar komma fram bättre till bettet då.
 
Nu har han lite vila från mig fram till torsdag då vi ska ha bilträningen. Promenad med Bengan, Mökkur och M längs med vägen.
 
Kommer bilder på sista ridpasset så fort jag fått dom av M :)

Postat av: Victoria

sv: Tyvärr är hon inte det, det är min föredetta skötponny :)

Svar: sv: Ah okej :)
chevalaux.blogg.se

2012-07-03 @ 09:32:11
URL: http://evvm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: