Vad händer med Rebell?

Ja, vad händer med min kära lilla häst?
Han har precis kommit hem från ett ridläger med min syster, där Ronja och Rebell fått SJUKT mycket beröm för sin utveckling sen förra året, både ridmässigt och muskulärt, Rebell är så otroligt fin i kroppen nu.
Ja, det är väl också en grej, vi har det senaste kämpat hårt med hans muskler, hoppsadeln har han växt ur och dressyrsadeln ligget nu riktigt bra, haha, lite skevt, men dressyrsadeln har inte legat helt perfekt innan, vi har haft en gelmankpad för att sadeln skulle lyftas upp lite fram, men nu har jag tagit bort den paden och sadeln ligger nu bra, men hoppsadeln som är några cm trängre passar givetvis inte längre, den glappar i bakkant och ska så småningom bytas ut, dock är det ingen stress med det, vår tränare har kollat på den och hon tyckte vi kunde ta det  i slutet på sommaren. Så så blir det!
Han arbetas mycket i dressyren med fokus på rygg, rumpa och hals. Även hoppning är mer teknik och gymnastikinriktat, höjden sitter på 90 cm och därför lägger vi inte så stort fokus på att hoppa högt. Mycket uteritter för att ha framåtbjudning och humöret på topp, mycket skritt. Nu efter ridlägret får han dock några dagars vila, den senaste månaden har varit hektisk för honom, och Rebell är ändå 14 år nu, nästa år blir han 15, han måste skötas om på bästa sätt.
Nu tänker ni säkert, men 14 år är väl ingen ålder! Men jovisst är det de! Åren går jäkligt fort, Rebell var bara 11 när vi köpte honom, han fyllde 12 några månader senare, och nu är han redan 14 år. Samma år som Ronja fyller 18 så fyller Rebell 17, så åren går ganska fort. Och jag vill ha min älskade vän hos mig i många år framöver, även när han blir pensionär så ska han va hos oss.
I övrigt är det ingen inplanerat, inga tävlingar eller liknande. Jag är som ni vet på Öland i fem veckor till, ingen ridning alls.. suck...
 
Lite blandade bilder från den senaste tiden.
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: