Duktig Mökkur.

Kom nyss hem från stallet, har ridit duktiga Mökkur som först var billigare än nån av 'tanterna' i Bois de Boulogne som är en park i Frankrike. Han ville nämligen inte stå still när jag skulle sitta upp, han var super töntig och flyttade ut rumpan. Men tog en dressyrpisk och stod från pallen samtidigt som jag flyttade han så som jag ville, han tröttnade och jag hoppade upp.
 
Efter det var han som Usama, han exploderade av minsta lilla rörelse från mig. Då sitter jag ju inte mindre still utan då klappar jag, pratar och för mig som jag skulle gjort på en vanlig häst. Efter ett tag lugnade han ner sig och slutade överreagera. Jobba han lite på gräsplätten nere vid havet, enbart med att jobba honom rak efter som att han mer än gärna går och kollar åt vänster. Nu är bogen och resterande kropp samt sadel kollad och allt är bra, bara tuta och köra!
 
Dock blir han förbannad på mig när jag kräver att han ska kolla rakt fram, blir ju mängder av högerskänkel för att trycka ut han på spåret och då blir han arg på mig. Det är antagligen jobbigt efter som att han vart skadad i bogen och han är VÄLDIGT oliksidig. Bara kämpa på!
 
Sen när vi skrittade hem så var han jätte lugn och fin tills jag skulle ge han en sista klapp. Då exploderade han igen, prisa gud för balansen! Han slappnade av förhållandevis fort igen innan jag satt av hemma på gården.
 

Passet tog ca. 20 min och imorgon ska vi göra samma sak. Kul är att Bengan får gå med M i grimskaft så han får röra lite på sig. Borstade på trollet och pussade på honom :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: