Hade det inte varit för...

... de nya fina skorna jag klickade hem igår hade jag nog varit grinig hela dagen och lite till.

Iallafall, jag sov J Ä T T E dåligt inatt. Vaknade till och från hela tiden, vid halv 12 vaknade jag och var klarvaken och somnade igen vid halv 1 - 1. John Blund råkade dock ge mig en överdos av sitt sömnstoft så jag vaknade fem över fyra. Vid fyra ska jag mjölka (brukar vara i lagårn kvart - tio i fyra). Med lite enkel huvudräkning förstår ni nog att det inte riktigt gick ihop sig. Men kvart över var jag igång och mjölkade första kossan - med andra ord gick jag från sovande till att mjölka på tio minuter vilket förvånar mig själv en hel del.

Och jag tackar högre makter för att ingen såg mig när jag sprang till omklädningsrummet med tjocktröjan på vidgavel utan tisha under. Jag var nog jätte söt med morgon rufs med!

Men det löste sig, var väldigt stressigt efter som att de skulle tömma tanken med. Sån tur var arlagubben sen med men tio i åtta var jag färdig och kunde lämna karusellen. Brukar vara färdig halv - tjugo i.

Och hade det inte varit för att min chef är så underbart obotligt glad (och mina nya vackra skor) skulle jag grävt mig en grop och lagt mig där i idag. Bara ruttnat. Hatar att försova mig! Det är så pinsamt och det förstör för 431 kor, en arlagubbe och min kollega plus mig själv.

Nu ska jag ut och sola! Här är skorna för övrigt....




Postat av: Emme

SV: Ja samma här!:D

Helgen är inte planerad- för en gångs skull.

Är alltid annars uppbokad på helgerna, but not this time!;)

Ska nog sitta framför datorn mestadels av dagen, synd egentligen för vädret är så himla vackert..

Hm får se hur jag gör ;)

Själv?:)

2012-06-09 @ 12:55:15
URL: http://felixiz.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jättefin blogg :)<3

Kram!

2012-06-09 @ 17:31:46
URL: http://lovisajonssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: