JA SOMLIGA HAR DET BRA!

Idag paltade jag ner till stallet strax innan tio för lite Mökkur träning.
Det börjar gå riktigt bra och M har till synes gjort ett bra arbete sedan sist, vändningarna var väldigt problemfria så är mycket nöjd.

Jobbade honom enbart i skritt och fokuserade på halter - vändningar. Lägger nu mycket fokus på M och hur hon ska göra för att det ska fungera utan mig sedan.

I slutet provade jag att sitta lite på honom, lugnt och fint bara hänga lite och ta det sakta tills jag kunde sätta mig i sadeln. Har tänkt att vi ska avsluta alla pass med honom som jag är med på (2 i veckan) just så att han förstår att det är inget konstigt och att man ska stå still vid pallen helt enkelt. Få rutin på det hela.

Sen var det Bengtsings tur, idag var jag lite smartare och tog en longerlina med hakar i båda ändarna som tömmar. Gav mig lite mer avstånd än grimskaften jag hade i måndags haha! Jädrar vad blå jag är på låret.

Bengan var inte på humör, är mycket att arbeta igenom nu känner jag men skam den som ger sig. Han lossnade hyffsat bra på slutet men är fortfarande inte nöjd.

Sen satt jag i hagen i 2 timmar, behöver nya bajsbollar till träckprovet. Tror du jag fick nått bajs?
Nej den jäveln knep. I två timmar + 1 timmes motion. Great!
Cyklade hem, hungrig och grinig.

Sofies abstines har som ni ser lagt sig, det har inte min. Men det har tagit en vecka innan det börjar dala för mig innan. Igår var det helt tokigt, blev förbannad på vattenslangen för att den hade snurrat sig haha! Så kul har jag det ;)

Går snart att fläta Bengans man igen! :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: