jag & sofie har ett vad.

Sofie är sockerberoende, jag är snus och sockerberoende.
Jag är trött på att humöret dalar så fort man inte har det man behöver i sin närhet.
Är trött på att det kostar pengar och förstör mer än det tillför.

Så igår när Sofie satt och gnällde om att hon ville ha choklad utmanade jag henne :D
Inget socker på två veckor för hennes del och för min del inget snus eller socker.
Jag kommer dö. Morgonsnusen är typ allt och prillan efter maten är bäst. Så just nu sitter jag i ett litet helvete ;)

Men taktisk som jag är vet jag att sockersuget kommer när hungern börjar smyga sig på. Och självklart är det inte farligt att vara hungrig men i vanliga fall små äter jag istället för att ta en knäckemacka eller mat.

Så till frukost idag blev det lite kvarg med kanel på, en skivad banan, två ägg, kaffe och juice :)
Blev hyffsat mätt, hade gärna haft lite bär till kvargen som blir lite 'torr'.

Tror Du att vi kommer klara det?
Vem kommer misslyckas först?


Postat av: Petra

GO ANNA!!



Det där klarar du!! :)

Jag har faktiskt varit utan nikotin i en månad nu :D

Efter att ha snusat i typ 8 år och sen rökt ett tag innan och även rökt lite samtidigt som jag snusat så trodde jag att det skulle vara typ omöjligt... Och att jag skulle förvandlas till något slags monster.. haha, men det gick faktiskt mkt bättre än vad jag trodde!



Nu känns det så jävla bra att inte vara beroende av något, inget man MÅSTE köpa/ha och kroppen mår mkt bättre!

Även om jag självklart saknar mina bruna så kluttar något otroligt ibland (typ hela tiden) så kommer jag aldrig börja igen, det är det inte värt!



Lycka till, det går nog skitabra! :D

(Kom på nu, du har väl slutat någon gång förut va? :P Äh, i vilket fall som helst så går det nog bra :))



2012-06-03 @ 13:03:56
Postat av: Petra

Glömde skriva att jag också håller på att dra ner på sockret.. :P haha, sammanträffande typ :)

Det går väl sådär, inte lika bra...



Är grovt sockerberoende och har tryckt i mig massa godis och läsk varje dag typ när jag har haft råd... INTE bra! haha, men innan har jag kunnat äta vad som helst hur mkt som helst utan att gå upp ett gram i vikt, men tror jag börjar bli gammal eller så är det något med att nikotinet är borta, för när jag slutade snusa så gick jag upp 3 kg.



Och sen blir man ju typ hög först av sockret och sen jätte trött... typiskt så som jag brukar vara! Speedad ekorre och sen trött grinkärring... Nu när jag dragit så är jag mkt piggare :)



haha, varför skriver jag romaner för? :P

Jaja, lycka till med det också! :)

2012-06-03 @ 13:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: