så det gör ont.

Jag saknar att rida, varje dag, träna för tränare och utvecklas.
Jag har inte ridit seriöst på snart 1½ år och sedan Jollan åkte 2010 har det bara blivit unghästar eller hästar som inte är utbildade.

Jag saknar att träna, utvecklas på annat sätt än i hur man utbildar och rider in pollar.
Och hade det inte vart för att jag sticker om ett år hade jag letat häst. Var faktiskt på vippen ett tag att ta Harry som stod i stallet som jag har Bengan i. Mycket att arbeta på honom och outbildad men inriden, men fy fan vilket steg!

Men nu står jag här och har snart ingen häst.
Eller Bengan är ju för alltid min men det kommer kännas i magen att inte behöva åka till stallet och mocka, borsta, tömköra och mysa. Jag kommer helt plötsligt ha en ekonomi som snurrar kring min egna axel och inte runt Bengans behov, sovmornar som innebär att jag inte ens behöver kliva upp ur sängen för att jag endå inte har något att göra.

I och för sig har jag Mökkur som inte kommer vara färdig förränn i vinter antagligen men det är inte en häst som egentligen passar mig. Han har för många konstiga gångarter ;)

Nej när jag kommer hem, fått stadig ekonomi och allt det där då ska jag köpa mig en polle.
En vallack och ponny tror jag. Jag längtar.

Jag och Sofies Rebell i erhm februari/mars någongång.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: