Vadet förlängdes.

Till en månad. Det var Sofies idé, jag bangar inte!
Men jag är ju inte något jädra sunshine idag kan jag ju säga men det går ganska bra endå.

Dagens bästa: Tuggummi. Det räddar mot värsta snus abstinensen efter maten.
Dagens sämsta: Bengans fladdriga bakben.

Cyklade ner till stallet förut och tömkörde Bengan lite lätt. Han var stel som en pinne, överallt & ingenstans, bråkig och träig. Men skam den som ger sig, mycket skritt och halter blev det iallafall.

Han lossnade hyffsat med tanke på att han inte är tömkörd på en halv evighet och lyssnade bra på kommandona.
I galoppen där emot blev han lite väl energisk och tyckte att det skulle brallas lite.

Taskigt nog stod jag där han skulle bralla lite så stoltserar med en liten lårkaka nu, tack Bengan.
Först trodde jag att han sparkade mig för att han tyckte jag krävde för mycket men reaktionen när jag vrålar hästjävel tydde mer på att han inte alls visste vad som hade hänt. Eller så var det ett 'skit hon märkte mig' reaktion.
What so ever, avgrundsvrålet som kom ur min bittra strupe fick grabben att krypa ur skinnet så tror han fattade vart jag ville komma.

Lite mys och klapp sen i stallet och sen cyklade jag hem. Matade Bengan med maskrosblad med, gräset är ju alltid mycket grönare på andra sidan.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: