Anna och jag.

Ja, Anna och jag. Hur träffades vi? Varför började vi blogga ihop?
Faktiskt finns det en hel del konstigheter däremellan.

Som ni vet så tog Anna studenten från Gamlebygymnasiet i somras,
jag har för mig att hon gick natur :S haha, men anyway, jag gick häst år ett.
Med andra ord, vi gick inte i samma klass, inte samma år, inte samma inriktning,
inte samma vänner eller något sånt alls.
Jag trodde faktiskt att Anna inte hade så höga tankar om mig, jag menar, en trea
bryr sig ju inte om en etta? Men då finns ju facebook!
Hon kommenterade några bilder av min häst, berömde honom och så,
kom med tips när jag hade problem med honom och jag började vända mig lite halvt
till henne för råd. Mer än så var det inte. Jag började läsa hennes blogg när jag började
i Gamleby, av nyfikenhet, vem var hon som alla pratade om med inte visste något om?
Efter ett tag började hon läsa min blogg, gav mig lite idéer och pushade mig lite framåt osv.
Sen så slutade vi båda två på Gamleby, vi fortsatte följa varandra via facebook och bloggar,
gillade lite där, kommenterade lite där osv osv.

Men i höstas efter att vi hade en konversation ang privatstall, så tog jag mod till mig och frågade,
kan jag få komma och fotografera din ponny Bengan?
Anna nappade på det, som tur var, och jag tog bussen till Färjestan där hon hämtade mig.
Om ni bara visste hur nervös jag var! Sitta i en bil med en nästintill främmande person,
som man vet typ en sak om och det är att hon har en ponny vid namn Bengtsson.
Jag menar, vad skulle vi prata om?! Under 6 mils resa?!
Men där hade jag tur, Anna var duktig på att föra samtalet vidare och vi pratade en hel del,
mest om hästar, lite lättare så. ;)
Fotograferingen gick jättebra, blev fina bilder och allt flöt på. Jag fick skjuts tillbaka till Färjestan.
Sen dröjde det några veckor, sen började vi snacka mer och mer, fortfarande mycket hästar.

Sen tog det ganska bra fart, vi planerade en till fotografering, så under sportlovet i år
tog jag återigen bussen, denna gång till Mörbylånga, och vi var i stallet några timmar, ännu mer bilder,
några av dom ser ni i headern. Sen följde hon med mig hem.
Eller ja, vi lunchade i Kalmar och gick på Hööks,
men sen åkte vi till ridhuset och hon fick testrida Rebell. Det gick givetvis finfint det med!

Och sen dess har vi då skapat bloggen, på många sätt kommit varandra närmre, vi pratar inte bara
hästar längre, hahaha, har ännu fler fotograferingar inplanerade osv osv.
Bloggen rullar ju på och vi pratar ju även mycket pga av bloggen. Men ändå,
Anna är en jättehärlig tjej, rolig och trevlig att prata med, och lite knäpp, precis som en själv ;)

Jag tror bara vi är i början av en härlig tid, allt med bloggen och det,
saker tar mer och mer fart. Om två veckor blir det nya bilder! ;)

Och en sak, som jag lärt mig sen jag lärde känna Anna. Lyssna ALDRIG på rykten, dom är till 99% helt och hållet falska och bara påhittade av folk utan självförtroende och baserat på avundssjuka.

bengtssonx2

Bengtsson och Bengtsson, känn er stolta att ni får vara med i deras från början ;)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: