Bengtsson.

Har stått i två dagar nu, jag har så sanslöst mycket att göra. Hjärtat går i hundranittio, huvudet pulserar i en fet huvudvärk och nä det är bara så sjukt mycket att styra ihop och det lär vara så här i ett par månader tills jag landat.

Idag har jag ridit Mökkur som för 1½ vecka sedan genom gick en biolight behandling då och ordinerades minst en veckas vila och idag var det dags igen för mig att rida. M tyckte att han inte kändes hundra i bogen ännu (han har fått en smäll på höger bog och fått en lindrigare inflamation i muskelfästet) och det kunde jag hålla med om. Han var väldigt pigg och framåt men som sagt inte helt hundra i höger varv, han sätter inte höger bakben in under sig på böjt spåt och stället huvudet utåt så jag tyckte att han ska stretchas dagligen samt tömköras för det är bara under ryttarens tyngd som han gör såhär.

I övrigt så såg han väldigt fin ut i rumpa och rygg när dom genomförde termografin på honom så sadeln ligger bra.

Jag & Mökkur för två veckor sedan typ.

Finis



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: