Dåliga dagar

Alla har sina dåliga dagar. Det har både du och jag,
och alla andra individer på jorden som andas.
Det är inte fel att ha en dålig dag, eller en dålig period,
bara man tar tag i det efter ett tag. Man kan inte fortsätta
att gräva ner sig, till sist tar man sig inte upp.
Vissa tar ut sina dåliga dagar genom ilska, andra via sorg,
andra genom likgiltighet, andra genom att spela jätteglada.
Jag tar ofta ut mina dåliga dagar i ilska.

Då går jag bokstavligen runt och morrar och åt folk,
mina ögon är svarta och det kommer rök ut öronen på mig.
Typ! Hahaha, nej inte riktigt så, men det känns så.

Idag var en dålig dag, jag har ganska ont i kroppen,
en lärare tjafsade med mig, om något h*n inte behöver
bry sig över, och till sist höll jag på att tappa greppet
ordentligt ett tag
, fick använda all energi för att inte flippa ur.
Efter att jag fått mat i magen och en liten chokladbit så blev
det lite bättre. Men vet ni vad som lyfte min dag till skyarna.
Rebell!
Min fina lilla häst som kämpar så hårt för att göra oss lyckliga,
ofta bara genom att stå där och låta oss krama honom.
Kramarna ger nog inte honom så mycket, men jag vet att han vet
att det hjälper oss. Rebell har en otroligt känsla, han känner direkt
när någon av oss i familjen är arg, glad, ledsen, irriterad, eller bara
är i behov av en vän.
Han vet direkt, i samma sekund som han ser oss,
så vet han vad vi behöver. Och det gör min dag, varje dag!

Tillexempel, kan ni titta på den här bilden, utan att le?
Själv börjar jag skratta högt!
rebell

Jag menar, ser ni hur han ser ut?! Hahaha, min fina häst.
Han är faktiskt fin, kolla bara den här bilden
rebell

I mina ögon finns det inget vackrare än Rebell, men sen känner jag hans insida med,
och det gör halva hästen. Kolla bara de mörka, bruna, kloka ögonen?
Det är trygghet för mig!
heah

Vet ni hur ofta jag jag tänker som texten säger? Förmodligen en gång om dagen.
För det finns alltid någon trist människa som motarbetar mig, utan tvekan!
Men, då har jag Rebell, my only true friend!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: