Den där Bengtsson.

Ja vad gör han just nu och vad händer med honom?

Bengan har just nu semester, en ganska välförtjänt sådan. Jag har valt att lägga den nu efter som att han sedan ska trimmas och tränas 6 dagar i veckan fram till juni då vi ska träna för Anders Eriksson i tömkörning. Och efter det är han redan i topp trimm förhoppningsvis att det vore idioti att lägga in en vila efter det så sen får det vänta till hösten. Sen är det bara dumt att lägga sommarvila när man har extremt lättfödd shettis vill jag lova, han skulle svälla som en bulldeg.

Det innebär att Bengan rört på sin feta rumpa två gånger på två (tre?) veckor. Och ska sen skrittas i två veckor 6 dagar i veckan lite olika långa rundor beroende på om jag arbetar eller inte. Efter det ska han arbetas som vanligt! Vi startar igångsättningen nu på lördag med en kort runda i skritt.

I slutet av april byter vi desutom stall till ett som ligger brevid där jag bor typ och då har jag endast paddock (men inte längre en timmas tur&retur resväg som tar knäcken på min motivation bokstavligt talat) och lite hindermaterial.
Men tanken är att han ska trimmas mer ute ett tag framöver, mycket ut på grusvägar och långa rundor de dagar jag är ledig till exempel för att arbeta upp starka och 'täta' muskler. Helt enkelt göra han mer hållbar och bygga upp en bra stark och stabil grund.

Släppte honom i ridhuset igår så att han skulle få göra av med lite överskotts energi och trots att han stått i 2 veckor kunde han galoppera i den takten jag joggade vilket är ett stort framsteg och en bit åt rätt håll.

Bengan för några veckor sedan, numera är han nakenfis!




Postat av: Petra

Ååh Bengans söta tryne :)



Skönt att få honom närmre sedan :)

Jag tycker jag har långt till stallet och det kanske är 5-10 min med bil eller nått.. :P Måste verkligen va drygt att ha så lång väg till din skrutt!

2012-03-23 @ 00:24:15
URL: http://hovarotassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: