Den där kalufsen.

Ett aningen ohästigt inlägg men misstänker att jag inte är den enda som kämpat med frissigt och torrt hår?

1½ vecka sedan, kunde inte änns borsta håret för det tovade sig hela tiden.

 

Jag ledsnade, när jag borstade och borstade och borstade lite till utan att det blev uträtt. Kunde vakna på mornarna med dreads i bakhuvudet, det var med andra ord super torrt och super frissigt.

Vet inte om ni tänkt på det men jag har platthår på nästan alla bilder på mig som jag delger mig av. Egentligen har jag lockigt men efter som att det är så frissigt och torrt ser lockarna bara skabbiga ut.

Trotts inpackningar nästan vid varje tvätt blev det liksom aldrig bättre, möjligen för stunden men efter en natts sömn så var det samma visa igen. Trodde att det hade o göra med att mitt arbete är ganska dammigt så fick väll ''leva'' med det.

Tills jag i början av veckan googlade mig in på lockig.se och läste, läste o läste lite till. Gjorde en sista tvätt och nu har jag gjort min andra balsammetods tvätt. Det är lent, går att borsta och har fått en helt annan lyster.

Vad är balsammetoden?
Det går ut på att endast tvätta håret med balsam. Ett tvättbalsam, ett vårdande och en inpackning behöver man. Man kan ha både lockigt och platt hår, alltså är det inte endast för oss med lockigt hår. Dock är ett lockigt hår naturligt sett torrare än ett platt.

Blir håret verkligen rent utav bara balsam?
Ja det blir det! Jag jobbar som sagt med kor och jag känner att håret blir rent och luktar helt fantastiskt (älskar jessicurl och TVÅL's produkter mhhh) men man får gnugga tvättbalsamet som en tok i hårbotten. Brukar gnugga ungefär 8 minuter följt av 3 minuter under rinnande vatten.

Efter att jag tvättat 'ploppar' jag håret för att lockarna ska lägga sig så som dom vill och torka så. Blir jätte fint!

 

 

Håret efter sista tvätten.
Satan vad biff jag är ;)

Ploppar håret.

Och idag!

 

Vill du läsa mer? ---> www.lockig.se

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: