Du älskade kopp [Är du tjej, läs]

Jag har insett att jag gjort mitt livs bästa inköp.
En menskopp. Visst låter det fräsht?

Inte särskilt, men det struntar jag i. Så mycket pengar man lägger på tamponger och bindor gör iallafall mig gråtfärdig - inte nog med det ska man efter avslutad period vandra omkring med torra slemhinnor i fiffin och lagom till att balansen är återställd ja då är det minsann dags igen! Hurra! Att desutom behöva byta tampong varje timme i början av perioden för att det inte räcker till var iallafall för mig ett stress moment. Koppen kan man välja storlek på beroende på vad man behöver och den rymmer mer än vad en tampong eller binda gör. Underbart!

Vet många som desutom får svamp vid mens just för att tampongen förstör ph balansen, lämnar bomulls rester kvar som irriterar på slemhinnan och skapar en utmärkt gro grund! Hurra!

Javisst, 'Ellen' finns (en tampong med mjölksyra bakterier om jag minns rätt men de är rätt dyra)

Jag tröttnade och efter att under en längre tid läst om denna lilla kopp beslutade jag mig för att klicka hem en fin en.
Och jag undrar varför jag inte gjort detta tidigare! Trehundraochlitetill gick den på med frakt och förvarings påse (googla menskopp får du fram massa sidor att beställa hem från och bra att veta om dom)

Hur fungerar denna lilla underbara kopp?
Den är gjord i nån special gummi (latexfri och blaha blaha) som man knycklar ihop och trycker upp i fiffin. Sen rinner sylten ner i koppen och man drar ur och tömmer.

Känns den inte?
Noep, ingenting. Och man slipper det där förbannade snöret och blöjkänslan alternativet ger.

Du kan bada, duscha i simhallen, bambama och bimbima, sova naken med din partner med mera utan att någon ser att du har mens. Fast vad är det att skämmas över? Men framför allt att du kan bada utan att fylla fiffin med smutsigt vidrigt vatten från havet är ju bara kärlek.

Klicka hem en, den håller i tio år och den finns i mängder av fina färger!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: