Idrottslektion

Skickade iväg ett mejl till idrottsläraren nu i morse,
och har redan fått svar. Vad gäller detta då kan man ju fråga sig!

Jo, jag har idrottslektion på fredag vid klockan 3 till 4, men har
3 timmars håltimme innan lektionen.
Och de som känner mig vet att jag avskyr idrottslektioner,
pga tidigare extremt dåliga erfarenheter.
Men nu har jag kommit på en sån bra grej, att jag tillochmed
blir uppspelt över att få ha idrottslektion!

I detta fall blir det jag själv som är lärare på lektion,
med lite hjälp. Men inte från läraren, utan från Rebell!
Om allt går som jag vill, och vi får vara på grusplanen
vid skolan, så ska jag hämta Rebell under eftermiddagen någon fredag
och ha en ridlektion, med inriktining på ryttarens muskler,
arbete och även hästens muskler och arbete.

Förmodligen tar jag även med lite träningsupplägg, kost och
ergonomi, och lite viktiga fysiska skötselråd för ryttare och häst.

Klasskompisarna får själva välja om de vill testa att rida,
annars så rider väl jag :p

Här har jag ju då tur, att pappa är hemma på fredagar och kan hjälpa mig,
har ingen lust att gå med Rebell genom hela samhället,
inte för att han har några mentala problem med det,
men jag har inte lust att mocka efter hästen i centrala mönsterås, hahaha.

Vad tycker ni, skulle ni gilla en sån här lektion?!


rebell
Gammal bild men har inga andra på skoldatorn.

Postat av: Tove

Låter kul :D

2012-03-08 @ 18:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: