"Jag undrar vad som gick fel idag" - CW

Ett citat av min goda kollega när vi mjölkat i tre timmar och inte börjat med sista gruppen ännu.
Vi snittade 122 kor i timmen ungefär, det var lite pinsamt men korna valde för dagen att komma in med perfekt mellanrum så att vi hade stopp varje varv på grund av att sista kon inte var färdig. Då får man glatt vänta.

Fick bittert ångra att jag inte åkte till stallet på dagen men vid strax innan 8 var jag på plats, borstade av pyret och begav mig ut i ridhuset efter som att det var mörkt.

Blev longering i lågt tempo, mycket röst och övergångar. Han lyssnade klockrent, var harmonisk och lugn. Körde 5-10 steg skritt och sedan lika många steg i trav blandat med lite halter. Var noga med att han skulle vara lugn, gå i ett lugnt tempo och ha huvudet sänkt. Super fin var han!

Galoppen tog vi bara ett par stycken för att stämma av så det inte var några konstigheter där. Han var lite seg i fattningarna men när han väl rullade över såg det fint ut och han var inte stressad.

Kort och gott var han en pärla för dagen, fin och mjuk. Tuggade och var avslappnad, det gjorde mig glad :D




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: