Min bästa vän<3

Människor är i mina ögon ingenting man kan lita till hundra på,
människor förändras, byter åsikter, har ett samvete och moral,
och väljer utifrån sina egna tankar hur de ska bete sig mot andra.
Vill en människa vara ond, så är den det, även om det bara är för
att h*n inte gillar en person.
Vill en människa vara en lögnare så är den det, vill en människa
vara falsk så är den det, vill en människa lyssna på skitsnack och
rykten så gör den det.
Och människan är av naturen girig, självisk och opålitlig.
Hur tror ni det kommer sig att vissa människor blir ivägkörda
av tex hundar?
För att hundar, hästar och andra djur känner
att människan i fråga är ond. Djur undviket naturligtvis det opålitliga.
Summasummarum, människan är en hemsk skapelse.

Men hästar (djur i överhuvudtaget), det är en annan femma.
De saknar ett eget samvete, följer endast sina instinkter och
erfarenheter.
De kan inte välja att vara onda eller goda,
de saknar moral. Hästar är av naturen godhjärtade, vårdande
djur som sällan lämnar sin flock i sticket.

En häst följer de litar på gärna människor, de är av natur pålitliga
och godtrogna varelser,
givetvis är de flockdjur så de
 kan närsomhelst vända om och dra,
men psyket på dom är väldigt pålitligt.
De ser till att hela flocken får mat och vatten, att alla har en vän
att klia pälsen på och som kliar en tillbaka.
Tänk er själva, ni står och kliar en häst på rumpan, vad gör dom?
Jo, det flesta hästar försöker nafsa lite på människan. Varför?
För de vill klia tillbaka!
Nafsa är i hästens värld ett sätt att klia,
då de är mycket tåligare än vi människor!
Summasummarum, hästen är en underbar varelse!


Är det så konstigt då att min bästa vän är Rebell?
Han finns ALLTID där, han skulle aldrig lämna mig i sticket,
han skulle aldrig sprida rykten, snacka skit om mig,
eller påpeka alla mina fel och brister.
Han rättar mig om jag gör fel, på sitt sätt givetvis,
kommunikation är ju inte det enklaste, men med lite träning
så är det väldigt lätt att förstå en hästs signaler.
Detta är inte något bara "hästviskare" kan göra, ALLA kan tyda
kroppsspråk, ni gör det hela tiden med människor,
och givetvis kan man göra det med alla djur.
Om en hund viftar på svansen är den glad, morrar den är den arg,
har en häst öronen framåt eller står med sänkt huvud så är den
glad och/eller avslappnad, stryker den öronen bakåt och slänger upp
huvudet så är den arg. That's it, svårare än så är inte grunderna!

bästavän

Älskade bästa vän, föralltid ska jag älska dig<3





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: