Min dressyrutrustning

Ja, vad har jag för utrustning när jag rider?
vad har min häst på mig?
För att inte skriva tre mil text så tar vi det i lite punktform!
Och så skriver jag för en skön senvårdag säg 15-20 grader ute.

Jag:
En piké eller t-shirt, alternativt skjorta.
Helskodda ridbyxor
Bekväma strumpor
Min (pappas) ventilationshjälm
Stövlar eller skor och chaps (förutom på bild 7 där jag rider barfota)
Handskar

Rebell:
Dressyrträns (bred aschennosgrimma med vitt foder)
Dressyrsadeln
Tredelat eller rakt bett
Schabrak
Fårullspad med ryggkanal
Svängd sadelgjord

Benlindor (eller benskydd beroende på hur lat jag är)
Boots (ibland)
Är det mycket flugor så har han huva på sig.

Såhär kan lite olika dressrdagar se ut, ibland övermatchat, ibland perfekt, ibland superdåligt!

vnm
kfrnhh


Haha ja som ni ser har jag både misslyckats och lyckats,
de dagar jag misslyckats har jag inte ens försökt eller försökt för mycket.

Vilken outfit tycker ni var snyggast respektive fulast?


Har ju ännu en lila på gång nu med, jiho!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: