Ponny akuten - träning för Rolf-Göran.

Jag är lite efter, nästan en vecka efter men idag kollade jag på avsnittet där gäst tränaren var RGB och i första gruppen med Henrik, Nelly, Ida och den lille killen på skimmeln så slår det mig att alla fyra har antingen pelham eller pessoa.

Varför lägger man inte mer tid på att få sin ponny eller häst mer välriden och lyhörd på sitsen?
Varför tar man genvägen och betslar upp?

Självklart finns det undantag, de kan vara otroligt heta men någonstans måste man ju lägga mer arbete på lyhördheten.

Iof. kan jag tycka att ponnierna avlas bara hetare och hetare för att de ska gå så fort som möjligt inne på banan.

Jag har lite mycket att stå i just nu och kommer vara en smula frånvarande men självklart rullar uppdateringen på för det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: