Provridning.

Ägde rum igår utanför Kalmar, var nervös och rätt trött i kroppen efter att redan ha ridit lilla Kakan. Tänk på att jag har inte ridit seriöst på flera månader (typ ett år faktiskt) och har tappat endel av ridmusklerna. Visst så håller jag igång ben, rygg och mage tack vare tömkörningen men insida lår har jag tappat enormt av och det känns samt märks.

Iallafall, möter en söt sak i hagen som jag och M ska plocka in. Borstar och fixar sen lastade hon sig själv (hade hästen kunnat stänga efter sig att hon nog banne mig gjort det). Vi begav oss mot ett närliggande ridhus efter som att det var så slaffsigt i paddocken.

Ni kan ju tänka er känslan att hoppa upp på något vidareutbildad efter att endast ha ridit unghästar i tre år samt tömkört i ett halvår. Jag rider ganska olikt på unghästar, det säger ju sig självt. På denna dam krävdes det mycket plock i handen enligt ägaren för att hon skulle lossna samt att man red i ett över tempo. Typ "tänk dig att du rider lätt på en shettis", jag svettades som en idiot. Men kul var det!

Men hon testade mig rätt ordentligt, ville inte riktigt gå fram för skänkel och ibland spände hon sig - körde upp huvudet och gick varken att öka eller minska i tempo. Den traven när hon blev spänd som en fiolsträng var inte att leka med, hu! :P

Hon var fin men det skulle kräva fler provridningar för att ge nån bild av henne, tanken var att jag skulle tränat ett pass för dressyrtränaren Maria Falk som haft henne på ridning en månad i höstas. Men på grund av min ändrade livs situation senare i vår så kommer jag bli tvungen att tacka nej.

Inga bilder bjuder jag på ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: