Rebell 08/03-12

Ja, pga den där jäkla skon så fick Rebell för det första
stå inne hela dagen, då hagarna är upptrampade och sedan
frusna så han skulle slitit upp hoven om han gått ut på det.
Och det var vår hovslagare som sa åt oss detta,
som jobbat som hovslagare på ATG, så ja, jag litar på honom!
Men iaf, hästen fick stå inne, jag var uppe i morse och satte upp
hönät åt honom,
det hade han nästan tömt när jag kom dit nu i eftermiddag.
Men vad han har levt runt! Jisses, tre skottkärror slängde jag ut när jag
mockade, uscha... Men iaf, kom till stallet vid tre, gick en stund med Rebell
på banan, myshästen ville bara mysa och pussas hela tiden,
gick och la hakan på min axel, hahaha gullehäst<3
Efter det så släppte jag och Hanna hästarna, Rebell och Grips,
på banan som var supermjuk idag, och ja, de började med
att rulla sig några gånger, sedan sprang dom, och sprang, och sprang.
Och sen fick Rebell lite karate-skills, gjorde galopp-pirutter,
hoppade på alla fyra i en liten cirkel med uppskjuten rygg,
sparkade och bockade och lekte rövare. Hahaha har
aldrig sett honom på det humöret innan, men det var kul att
se att han kan ha så kul som han hade.
Sötast var han när
de sprungit klart, han gick helt sonika fram till mig och stod och väntade. Sedan
följde han efter till grinden och väntade tills jag satt fast grimskaftet,
sen var det chill allihop, hahhaha<3
Borstade och myste, fick aggro-utbrott på hästgodissnattare, SUCK!!!!
Sedan cyklade jag hem vid fem, hade ett sånt sockerfall och frös som
bara den och sen tillbaka vid 6 och då kom Tommy och slog på en sko,
gött!
Har så himla ont i huvudet, därav den extremt dåliga textningen, förlåt!

rebell
Bild från 22 november 2011, när Rebell sprang lös på banan och rullade sig :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: