Rebell 13/03-12

Huja, idag var vi hurtiga!
Kom hem runt sex-tiden, Ronja och jag skyndade och bytte om
till stallkläder, fast jag slängde på mig gympa-dojjor!
Ronja red, och jag gick/joggade/sprang/powerwalkade,
hahaha och tävlade mot Rebell ;)
När vi kom tillbaka till stallet så tog vi av stigbyglarna,
så fick Ronja träna lite utan stigbyglar, höhöhö,
duktig unge dock! Dock var Rebell lite motsträvig,
så Ronja tappade tålamodet, och då fick hon helt
enkelt inte rida mer.
Så jag tog hennes hjälm,
och red en stund, i Ronjas hjälm, hoppsadeln, mjukisbyxor
och gympaskor, oja, bra jobbat!
Men det gick bra faktiskt,
kändes ovant att rida i hoppsadeln, fanns liksom inget stöd xD
Men efter några rundor gick det riktigt fint!
Så när Ronja lugnat ner sig så fick hon hoppa upp igen,
Och då gick det bättre, såklart, haha, hon behövde bara en ego-boost,
som hon fick av att läsa bloggen faktiskt (tack gud för iphone!)
Så idag var en helt ok dag, och jag är sådär härligt trött nu,
som man blir av en frisk promenad i det fina vädret!
jag








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: