Rebell 15/03-12

Idag red jag :D hihi, det behövdes, för min egen skull.
Har haft så ont i kroppen sen i onsdags, vaknade med en
väldigt ond kropp... Men iaf, idag behövde jag verkligen
släppa allt annat och bara tänka på Rebell och mig.
Och givetvis funkade det, var på mycket bättre humör
efter 45 minuters ridning, kroppen mådde kanske inte bättre,
men min hjärna och mitt hjärta gjorde det.
Hahaha, och jag tror hästen var lite synsk idag, och kände nog
på sig att matte inte mådde så bra, för han hade inte rullat sig,
inte stökat ner boxen, ätit upp varenda höstrå och var bara
allmänt enkel
. Sånt gillar vi när kroppen inte gillar mig!
Finaste fishästen, han vet hur man gör matte glad igen,
tänk att det behövs något så lite som att hästen inte rullat
sig för att man ska skratta, hahaha.

Men iaf, ridningen då!
Idag blev det lite dressyr, lite lösgörande, mycket ställning
och arbete på fyrkanten. Heliga makaroner vilken galopp han la
till idag, bakben som rena dressyrhästen och samlat så han
nästan stod på stället, galoppiruetterna gick enklare idag med!
Traven var han lite fumlig med, slängde lite med huvudet,
gick lite på sniskan, smög ur formen. Smög ur formen gjorde han
då och då i galoppen med. Men han var otroligt fin, men inte lika
pigg som han brukar. Han har nog sprungit en hel del i hagen idag,
och sen har han satt igång ordentligt med pälsskiftning nu, hahaha,
borstade bort nog med päls för att sticka en kofta, hihi.
Men annars var han supertrevlig idag, trötthet får man ta ibland,
viktigast är att han försöker!

Och sen var vi lite busiga, hihi.
Det stod några hinder uppställda på gräsbanan, en liten
linje med två hinder på 50 respektive 60 cm,
och den linjen hoppade vi två gånger, hihi,

så busigt x) Som ni vet, så får jag egentligen inte hoppa,
pga min nacke, och jag är ganska hopprädd, men jag blev
så sugen, och han kändes så pålitligt, och det var så lågt,
så vi travade emot det, och sen fick Rebell skutta över så fint
medans jag höll i mig för glatta livet och försökte att inte störa,
hahaha, själva hoppen gick ganska bra, men anridningen,
uscha, tur att ingen såg! Hahaha.
Med tanke på att jag bara hoppar typ 5 skutt en gång om året,
så tycker jag inte man kan begära att jag ska kunna rida
bra hoppning.
Höhö, men kul var det!!

Finaste hästen, det enda jag vill och behöver ha<3
Rebell

rbell
So true..






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: