Rebell 16/03-12 Massage och lerinpackning!

Hej på er!
Idag var vi iväg till Örnås och träffade våra massörer
Björn och Linda, bästa någonsin, jag skojar inte, fy tusan
vad dom är bra på det dom gör!
Det första Linda sa när hon såg Rebell,
var att guuuud vilka muskler han satt!!
Och då träffade hon honom i maj förra året. Inte illa!
Hon sa det flera flera gånger under behandlingen,
hon var helt fascinerad över hans utveckling.
Tror hon tycker om Rebell, haha, för dom berömde hans
psyke också, han är ju så lätthanterlig och han älskar
massagen och lasern. Björn sa flera gånger att det är
en väldigt tacksam häst att jobba med.
Så där ser ni, jag har världens bästaste, finaste häst,
tycker iaf jag, när Björn och Linda, som behandlar de bästa
Grand Prix hästarna, säger det ;)
Så dom masserade lite och lasrade, han hade inte några speciella
spänningar, men det gick att bara massera loss.
Gött, för då är det lugnt att tävla på söndag :p
Hahaha, så nu är vi taggade!!

Sen när vi kom hem från Örnås, så var det 14 grader i skuggan,
så jag släppte faktiskt ut Rebell utan täcke i solen,
gött tyckte han, för ni kan ju gissa hur fin han var...
mhhm, precis! Lera, ÖVERALLT, ingrott i pälsen
så pälsen på rumpan stod rakt upp..
Jättekul att stå och borsta det, det stod ett moln av damm runt oss
men var ju tvungen, lägger inte på ett stalltäcke på en smutsig häst!
Imorn blir det ta mig tusan ett bad för hästen, så som han ser
ut kan han inte tävla!

Så imorn blir det att jogga ut lite, tagga inför tävling,
putsa och packa, bada och snygga till hästen,
och så taggar vi tävlingen på söndag!
Första 90 cm två faser och första 1 meter!

Rebell






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: