Rebell 17/03-12

Huja, vilken tjafsig häst man hade idag!
Slängde lite med huvudet där,
flaxade lite med benen där,
hoppsansa, där var något läskigt.
Suck, hästjäkel, tur för honom
att han lyssnade där när jag röt till -.-'
Han var ganska fin i övrigt, lyssnade otroligt bra,
men jag blir lite trött när han håller på
med sina egna idéer och trixar omkring.
Men till sist fick jag igenom det jag ville,
så det känns fint.

Sedan blev det årets första tvätt
av hästen!
Sjöbogårdens hästschampo
är det bästa, utan tvekan, men Ronja
säger att det luktar kanel?! Hahaha,
då får vi en pepparkakshäst..
höhö, dålig humor!
Men tro mig, det behövdes, dammet
bara rann av, så nu är han fin inför imorn!
Kan ju inte komma med en skitig häst
till tävling, usch nej!

Imorn då blir det hopptävling på Oskarshamns ridklubb,
90 cm två faser och 1 meter clear round.
Bra startfält tror jag, hoppas på bra bana
som passar Rebell, för då kommer Rebell och Ronja leverera!!
Kommer någon av ER komma dit?!

Hoppas ni vågar komma fram och hälsa
och klappa lite på Rebell, ingen av oss bits ;)


ronja och Rebell

Bild från första lokaltävlingen, som gick riktigt bra! 80 cm felfritt!








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: