Rebell 21/03-12

Idag blev det ett riktigt svettigt dressyrpass!!
Solen lös ju så otroligt skönt idag, vi hade 18 grader
i skuggan, så Rebell har gått utan täcke hela dagen,
och jag kunde rida i bara t-shirt! Det var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHÄR
härligt :D Solglasögonen har varit på nästan hela tiden,
jaa, jag bara njuter när det är sånt här väder.

Dock upptäckte jag idag att solen lockat fram fler än
vinterbleka ungdomar, även myggor och knott var framme
idag, tog tillochmed bort en fästing från en häst i stallet idag..
Suck, äckliga insekter.

Nej, nu är vi positiva, solen var framme, det är det viktigaste!

Som sagt, ett svettigt dressyrpass blev det,
tränade L:C2 och L:B1 programmen och de satt ganska bra,
nedsittningen var lite enklare än vanligt, eller så var det bara
att jag inte tänke så hårt på det. Hahaha, det var lite kul att
L:C2, som jag aldrig ridit innan, gick bättre än L:B1, som jag
tränat ett halvår. Haha, så kan det vara!
Men hästen skötte sig riktigt fint, han var på hugget,
kanske lite seg, men det förstår jag, varmt väder, pälsbyte
och lite sånt gör dom lite segare. Får kanske öka fodret lite mer
igen då. hmm, det tåls att fundera på!

Rebll






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: