Strand galopp.

Igår var jag ju hos Li under natten + dagen. Dels hade jag ett för stunden livavgörande besök att beta av och som kommer ändra min livs situation ganska snart. Mer än så kan jag tyvärr inte berätta för er mer än att jag har fått ett fantastiskt erbjudande.

Sen åkte jag hem till frugan igen och red Panks och hon på Bonnis (som numera är frisk sedan behandligen av magkatarr)

Bonaparts "Bonnis" är en 5 åring som stod hos mig i höstas på vidareutbildning och försäljning men som trots veterinärbesiktning inte visade sig vara helt kry i kroppen. En lättare inflammation i ena bakknät visades men bättring blev inte och vi fick genomföra en gastroskopi där man fann att han hade magkatarr.

Och hej vad det gick, underbart! Red ut en runda i skogen och sedan ner till sjölandet som det heter. Hoppade lite stockar o pinnar samt galopperade längs med vattnet. Jag rös, hade det fetaste jädra smilet på läpparna och njöt. Jag skulle seriöst inte kunna leva utan hästar, alla problemen bara blåste av i fartvinden. Underbart.

Li och Bonnis. Varmt var det!

Jag och Panks. Ser ni, jag kan fortfarande rida ponny!

Mys.


Postat av: Tove

Det låter helt underbart att galoppera på stranden. :)

2012-03-04 @ 10:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: