Ett praktmongo.

ett äkta praktmongo.

 

Vi har en del nya läsare på bloggen har jag märkt och kan väll berätta lite lätt vem jag & Bengan är. Förutom att ni kan läsa gammal info om oss till vänster så kommer lite nyare här.

Anna, 20 år UNG, 168 cm LÅNG.
Gillar att baka, rida, gosa med diverse olika kreaturer så som mansdjur kor hästar och katter bland annat, skratta och att vara mig själv. Jag tycker även om att hämta ut diverse paket på posten.

Jag gillar inte att svettas, behöva anstränga mig, stressa i onödan, behöva välja, veliga människor och att inte få raka besked. Som den sanna allt eller inget människan jag är uppskattar jag om andra kan leva som jag (för förståelse för att andra inte är som jag saknar jag)

Jag är tokig. Det är en enkel sammanfattning, jag skämtar hellre om mig själv än låter andra göra det.

I övrigt är jag en liten flicka på en mansdominerat arbete. Tillsammans med mina 3 pojkar mjölkar jag i snitt 420 kor två gånger om dagen. Jag är även en baddare på det där med lastmaskin, traktorer och fyrhjulingar fast det är nog ingen av mina kollegor som vill hålla med om det.

Jag vigde mitt liv åt hästar vid åtta års ålder och har där efter spenderat många timmar i denna dammiga men ack så väldoftande miljö. Hästarna och dess tillhörande underbara människor är nog det som delvis skapat den person jag är idag. Även fast att jag inte vill tro det kan den där dagen för omkring 10 år sedan då jag mot en tia käkade torrt hästbajs ha påverkat mitt hjärnkontor.

Bengan kom in i mitt liv för snart ett år sedan då han med sin mor stod i en stor shogshage och levde livets glansdagar då jag letade sällskap till en häst som sedan inte blev min. Han blev hemplockad, tuktad och frisserad. Idag går han under betäckningen dressyrshettis för det är vad han håller på att bli. Han fyller 5 om ett par dagar och det ska firas med grönt fint gräs och en puss på mulen.
För som hetsätande, 93 cm HÖG skrutt är mat inget som ges i några större givor. Allt för beachen 2012.

I bloggen kommer du få följa mig och unge herr Beng, min vardag och diverse tokiga påhitt, mindre seriösa sena nattliga cambilder med fula-högst-osmakliga miner, kläder och åsikter om toalettlock.

Även mina ytterst sporadiska tränings- och städningsinlägg kan man följa. Som sagt allt eller inget, ena stunden ska jag träna som satan och städa kliniskt medans nästa vecka ligger jag i sängen och trycker i mig muffins medans löparskorna samlar damm.

 

Välkommen!


Postat av: Karin

Vad fin han har blivit i kroppen! Bra jobbat!

2012-05-18 @ 22:37:18
URL: http://kmnt.blogg.se/
Postat av: Alice Heyne

Ofta du är längre än mig!! :P

2012-05-19 @ 08:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: