Exemplariskt.

Underbara Bengan.

Hade som sagt genomgång med M idag, hon skulle få se när jag longerade Bengan för att få se vad det är jag vill få fram. Bengan var underbar.

Igår ville han inte komma in från hagen så passet igår var lite teambyggande bland annat och det gav resultat. Har nog vart lite dålig att jobba på 'oss' som ett team ett tag och vart lite hård mot honom. Men idag kom han travandes i hagen när jag visslade på honom, den känslan är go.

Och den känslan behöll vi genom hela passet, han var så lugn och harmonisk att hjärtat gjorde frivolter.
Lyssnade klockrent på mina avsaktningar, mina inkallningar och allt. Underbart!
Är så skönt när man får visa upp hans bra sida, hade vart lite pinsamt om han hade hoppat runt som en dåre i paddocken med mig hängandes i linan. Tur han skötte sig!

Gjorde det väldigt basic, skritt med mycket halter - trav med mycket avsaktningar och lite korta galopper. Han tycker det är väldigt tungt i paddocken trots att de kört ut 2 dumperlass och packat sanden. Men med träning så blir det bra.

Släppte honom i slutet och busade lite med honom. Mycket som M och Mökkur behöver träna på är just team biten. Nu är Bengan väldigt olik Mökkur på det sättet, min grabb söker naturligt kontakt och är väldigt stillsam samt lätt att ha att göra med. Inte särskilt unghästig så som Mökkur är, han har leksinnet närmast - har svårt att fokusera och tröttnar fort.

Mycket klappande och kontakt. Kändes verkligen så himla härligt i magen!
M fotograferade så kommer bilder när jag fått dom :)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: