Min hjärna.

Testa dig själv här.

För mig blev det såhär:
Hörsel : 23%
Syn: 76%
Vänster: 55%
Höger : 44%

Utav analysen jag fick kan jag sammanfatta det såhär:

Jag använder främst vänster hjärnhalva men är inte extrem på så vis att mina hjärnceller motarbetar varann. Jag gör helst saker med måtta men inte alltid.
- stämmer väll rätt bra. Jag har aldrig varit den som till exempel får psykbryt av att inte ha MVG i alla ämnen medan jag i specifika ämnen kunde få det.

Att använda vänster hjärnhalva mest betyder att jag lär och tar in saker på ett organiserat och strukturerat vis, ser detaljer och på ett logiskt vis.
Jag kan ofta drabbas av en känsla att försöka 'hinna ikapp' mig själv.
- mår bäst av att ha mitt liv strukturerat, städat hemma och tvätten tvättad. Har även väldigt svårt för att lära mig teoretiskt medan praktiskt kan jag fylla skallen till bredden.

Jag lär av erfarenhet eftersom att jag är metodisk och logisk.
Är främst funktionell och praktisk medan abstraktion och teori inte är kul. Fokuserar mycket på detaljer tills jag får till ett mönster och därefter arbetar jag med helheten.
- stämmer helt. När min chef till exempel ska förklara något nytt vi ska göra förstår jag möjligen efter tredje förklaringen medan när han visar förstår jag direkt. Och för att spinna vidare på hur detta yttrar sig i jobbet så torkar jag av spenar och hänger på maskinerna alltid likadant.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: