Mökkur.

Ett cp mongo. Eller egentligen är han en klippa men han är sådan typisk ungdom.
Alla tonårshormon bara susar runt i kroppen och all energi är riktad åt alla håll!

Men i onsdags när M skulle tömköra i stora hagen hade allt verkligen gått åt helvete efter att han försökt bocka, slita sig och ha sig (kalvar sprang över till hagen där dom var, två harar gjorde entré precis framför honom och lastmaskinen susade förbi) och han lyckades även slita sig. Så det fattade han ju väldigt fort att detta kunde man sätta i system så han fick stå fram till igår då jag skulle hjälpa till.

Min teori var att det bara var att situationen var rubbad som allt blev lite för mycket och att han förhoppningsvis inte hade lärt sig något av det men på den sista punkten hade jag väldigt fel. Han satte igång direkt med att bråka och försöka slita sig så jag fick ta över.

När 600 kg polle hoppar runt och det enda man har att kontrollera med är två snören och en pisk är man satan i mig inte stor på denna jord men skam den som ger sig. Jag var hård mot honom men man ska inte hålla på med såna dumheter. Bocka i tömkörningen är ta mig tusan det jobbigaste jag vart med om, mina stackars STACKARS underarmar. Men vi redde ut det hyffsat fort med hjälp av min för gårdagen korta stubin och dåliga tålamod. Han försökte inte ens äta! Så han fattade att det var kört.

Idag var det samma träning men jag tog honom direkt istället och arbetade honom där problemet var igår det vill säga vid ingången till hagen. Inga reaktioner i princip, han testade väll lite om det gick men jag var snabb med att markera vad som var okej & inte. Sen så skötte han sig till M skulle ta över och han testade igen och det är lite dilemat "mina barn & andras barn" för jag är betydligt hårdare mot honom men uppenbarligen är det vad som krävs. Så han började bocka och försökte slita sig så hon kastade över tömmarna lite fort så blev han tillsagd och sen var det frid och fröjd. M tömkörde resten av passet och han blev riktigt fin!

Hon fotograferade lite så kommer nog ett par bilder :) Bjuder på en gammal från innan han skadade sig.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: