Ny ridhjälm!

Idag har jag för första gången beställt något på internet med mitt eget kort,
haha, vuxenpoäng!!! Fattig blev jag med, för ridhjälm, det kostar!
Tur nog var den jag ville ha, just den färgen och just den storleken på rea,
men bara just den färgen och storleken, haha, hur stor är chansen?!

Så inom en vecka går jag ifrån min älskade hjälm (som jag snodde av pappa),
som suttit stadig på huvudet, skyddat i alla lägen, hållt huvudet svalt när
resten blivit överhettat, så får nu min fina mörkblåa hjälm vila i frid och ersättas av...
hjälm

..en ny, redigt snygg, ganska lik hjälm, som jag hoppas är precis
lika skön som min gamla. Haha, enda skillnaden är ju färgen på hjälmen och ventilationen...
Hjälm

Nu är min bruna utrustningsoutfit i princip komplett!
Nu har jag brun sadel, sadelgjord, träns, stövlar och ridhjälm,
på tävling har jag marin kavaj och vitt schabrak med marint kantband,
Någon gång hoppas jag på att byta ut de båda dock, mot brun kavaj
och vitt schabrak med brun kant.
Bruna benlindor
ska inhandlas med, eventuellt beiga, för att
matcha med hela min bruna outfit som består av det jag sagt innan då,
plus beige stickad kofta, brun horsewear-väst, beiga ridbyxor,
brunt schabrak med beige kant,
och då bruna eller beiga benlindor till!

Ursnyggt!!!!



//Sofie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: