old times..

Mamma hittade ett usb-minne i en ryggsäck ikväll,
skulle kika vems det var, och det råkade vara mitt!
Lite bilder som någon okänd fotat under en ridlektion
på Gamleby, där jag rider hästen Ludde.
Världens goaste häst, skojar inte, 22 år gammal var han då,
körhäst som tävlat internationellt, bockade och bytte galopp
hela tiden i höger varv men världens skönaste gångarter!
Dock är Ludde avlivad nu, gammal och halt antagligen,
riktigt synd då han var en redigt snygg pärla, trots
sin ålder. Har en förkärlek för den gamla halvblodstypen,
den grova bastanta. Gamleby har en del såna, hur fina som helst,
men långt ifrån lättridna! Ludde krullade gärna ihop sig en
hög form, eller sprang med nosen riktad rakt fram, haha,
man fick kämpa en del!

från det här:
ludde

Till det här:

ludde

Men vi slutade här:
ludde

Ja, JAG VET, att formen på sista bilden inte är optimal, men den är bättre än de andra
bilderna. och JA, jag har rosa öron, av den enkla anledningen att jag färgade
underhåret rosa under en period, och den jäkla färgen satte sig på huden som en
blodigel, haha, så japp, mina öron var ofta rosa! Synd dock att jag gått upp så mycket
i vikt sen de här bilderna, ca 20 kg extra... suck... och min sits har blivit sämre med...
mjamja, får ta tag i det!!

//sofie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: