Fina Sofie.

Jag satt och bläddrade bland dagens inlägg - jag har precis som Sofie inte så stor koll på vad vi ska skriva. Alltså ingen större planering.

Osså finner jag detta inlägg och blev varm i hjärtat. Inte så konstigt kanske?

Jag visste inte vem Sofie var när jag gick på Gamleby, hade sätt henne lite här och var på skolan men efter som att hon inte var med på festerna visste jag inte vem hon var direkt. Sofie visste dock vem jag var, jag syntes en hel del och man brukar vara rätt duktig på att veta vilka de i andra årskullar över är. För att citera Sofie från en konservation för länge sedan: "jag visste inget om dig förutom det ryktena sa, att ja, du var tuff helt enkelt, inte den som höll käften liksom"

Såg på facebook efter att hon hade slutat (måste det varit) att hon hade praktik på Aledal - där jag red innan. Kollade lite mer, kommenterade, läste bloggen och sådär. Gillade Sofies hästsyn helt enkelt, det var vad jag fick upp ögonen för. Att Sofie var lika härlig själv upptäckte jag inte förrän hon satt i min bil för att fotografera Bengan första gången.

Fina Bengtsing <3

Ja, där började det. En fotografering kom, jag fick bloggtorka och frågade Sofie om vi inte kunde ha en gemensam blogg och det gick fröken med på ;) Lucky me! Och jag trivs, så himla härligt att blogga tillsammans med någon vettig.

Sofie är en fantastisk tjej, något hårdhudad på utsidan men likt en plopp så döljer det sig en mjukis där inne :D Haha! Fast jag kan medge att innan jag lärde känna Sofie var jag lite rädd. Jag kunde inte läsa henne och just den där lite hårdare sidan gjorde mig osäker. Men ack, man ska inte dömma folk innan man lärt känna dom.

Jag & Rebell - andra gången Sofie fotograferade.
Shisses vad nyfiken jag var på den hästen och lätt var det sista han var!

 

puss, kram och en liten smisk på stjärten!

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: